侯官

她大路他二路都是他路囧
Kiss From A Rose - Seal

小小的Dan世界:

收录于电影《永远的蝙蝠侠》原声专辑,22年前的音乐,到了今天依旧回味无穷,可谓经典。

天气阴霾,但心情大可不必。音乐可以让我们身未动,心已远。在带着玫瑰香气的音乐世界中畅游一下,暂时忘却生活中的烦恼。

附上歌词:

Kiss From A Rose

玫瑰之吻 

Sung By Seal

希尔


There used to be a graying time all alone on the sea

以前,海面上总是一片灰色


You became the light on the dark side of me

你成为了我黑暗一面的光明


Love remains a drug gets me high, that’s how I feel

爱情就像毒品让我兴奋,我的确这样觉得


Did you know that when it snows my eyes become enlarged

And the light that you shine can be seen

下雪的时候我的眼睛会张大,我能看到你你身上闪耀着的光明,你知道吗?


Baby, I compare you to a kiss from a rose on the grey
The more I get of you, the stranger it feels, yeah

宝贝,我把你比作来自灰色地带玫瑰的吻
我越了解你,就越觉得你陌生,yeah


Now that your rose is in bloom, a light hits the gloom on the Grey

你的玫瑰正在绽放,如光明般打破了灰色的阴暗


There is so much a man can tell you, so much he can say

一个男人可以告诉你很多很多,他可以说很多很多


You remain my power, my pleasure, my pain, baby

你仍然是我的力量,我的快乐,我的痛苦,宝贝


To me you’re like a growing addiction that I can’t deny

对于我,你就是我不能拒绝的毒瘾


Won’t you tell me is that healthy, babe?

难道你不能告诉我这健康吗宝贝?


But did you know that when it snows, my eyes become enlarged

And the light that you shine can be seen

但是下雪的时候,我的眼睛会张大,我能看到你身上闪耀的光明,你知道吗?


I’ve been kissed by a rose on the grey, I’ve been kissed by a rose
I’ve been kissed by a rose on the grey (If I should fall...)

一朵来自灰色地带的玫瑰亲了我一下,一朵玫瑰亲了我一下
一朵来自灰色地带的玫瑰亲了我一下


There is so much a man can tell you, so much he can say

一个男人可以告诉你很多很多,他可以说很多很多


You remain my power, my pleasure, my pain

你仍然是我的力量,我的快乐,我的痛苦,宝贝

To me you’re like a growing addiction that I can’t deny

对于我,你就是我不能拒绝的毒瘾


Won’t you tell me is that healthy, baby

难道你不能告诉我这健康吗宝贝?


But did you know, that when it snows, my eyes become enlarged
And the light that you shine can be seen

但是下雪的时候,我的眼睛会张大,我能看到你身上闪耀的光明,你知道吗?


Now that your rose is in bloom, a light hits the gloom on the grey
你的玫瑰正在绽放,如光明般打破了灰色的阴暗





评论

热度(8)